Belangrijke brieven voor huurders

Woon je in een flatgebouw? Dan valt tussen 5 april en uiterlijk 1 juli de brief over servicekosten op de mat
We vertellen je hierin wat de servicekosten van afgelopen jaar waren. Dat zijn de kosten die we maken in en om de algemene ruimtes. Denk aan schoonmaak, energie voor de lift en verlichting of tuinonderhoud. De kosten die we maken verschillen natuurlijk per gebouw. Daarom zijn niet alle servicekosten gelijk. Door de stijgende energiekosten, kan het zijn dat de servicekosten hoger uitvallen dan je vanuit andere jaren gewend bent.

Is jouw woning aangesloten op centrale verwarming of stadsverwarming? Dan krijg je rond 18 april én 20 april een brief over warmtekosten
In de eerste brief van 18 april vertellen we je wat jouw warmtekosten waren voor het afgelopen jaar. En of je eventueel geld terugkrijgt. Of dat je moet bijbetalen. Het afgelopen jaar zijn de energiekosten enorm gestegen. We merken dat veel huurders daarom geld bij moeten betalen. Dus vertellen we je in deze brief ook wat je kan doen als je moeite hebt met betalen.
Rond 20 april krijg je een brief waarin staat wat het voorschot is voor de warmtekosten voor het komende jaar. 

Tussen 28 april en 10 mei krijg je een brief over huurverhoging of -verlaging
Dit jaar is anders dan andere jaren. De overheid sprak met woningcorporaties af dat we voor een deel van de huurders de huur verlagen. Daarom krijg je dit jaar óf een brief over huurverhoging óf een brief over huurverlaging.

  • Rond 28 april valt de brief over huurverhoging bij je op de mat.
  • Heb je recht op huurverlaging? Dat laten we ook via een brief aan je weten. Je ontvangt die brief rond 8 of 9 mei.

Heb je moeite om de kosten te betalen of verwacht je in de problemen te komen?
Dan vragen we je om direct contact met ons op de nemen. Zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken.