Algemeen
Woon je in een flatgebouw? Dan hoef je niet alle algemene ruimtes zelf te onderhouden. Veel daarvan regelen wij voor je. Denk bijvoorbeeld aan de schoonmaak van de algemene ruimtes, de energie voor de lift, verlichting van de algemene ruimtes of het tuinonderhoud. Voor deze service betaal je servicekosten. De kosten die we maken verschillen natuurlijk per gebouw. Daarom zijn niet alle servicekosten gelijk. Benieuwd wat jij betaalt aan servicekosten? Je vindt het in je huuropbouw.
Bij de afrekening van de serivcekosten worden ook administratiekosten genoemd. Dit zijn natuurlijk niet alleen de kosten voor het maken van de brief. We zorgen er ook voor dat de verlichting in de trappenhallen, galerijen en bergingen brandt. Dat bijvoorbeeld de schoonmaak geregeld is en dat er in sommige gevallen een huismeester aanwezig is. De organisatie hiervan valt onder administratiekosten (dit is 5% van de kosten in de kolom 'uw aandeel' op de servicekostenbrief).
De huurcommissie heeft ook vastgesteld dat een verhuurder 5% administratiekosten mag rekenen over de bij de huurder in rekening gebrachte servicekosten.