Nieuws

Lood uit de kranen? Niet bij ons

Afgelopen week was het het een veel besproken onderwerp in de media. Honderdduizenden mensen krijgen volgens de Gezondheidsraad mogelijk lood binnen via het kraanwater. Ook al is het gebruik van lood in leidingen al sinds 1960 verboden, toch zijn er nog 100.000 à 200.000 woningen in Nederland die loden leidingen hebben.

Domijn doet er alles aan om huisuitzetting te voorkomen

Een huisuitzetting is enorm ingrijpend, daarom stellen wij altijd alles in het werk om dit te voorkomen. Lukt dit in ondanks alle inspanningen niet, dan vragen wij de rechter om voor ons te beslissen. Volgens de wet zijn huurders namelijk goed beschermd. Je kan iemand niet zomaar uit huis zetten. Er gaat een heel proces aan vooraf, waarin we altijd proberen om te helpen en samen een oplossing te vinden. Iemand wordt pas uit huis gezet wanneer onze hulp echt niet werkt. Gemiddeld komt een huisuitzetting zo’n 25 keer per jaar voor.

Cv-ketel van Agpo Ferroli

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) besteedt in hun rapport aandacht aan de cv-ketels van het merk Agpo Ferroli. Ze waarschuwen voor oververhitting. Het gaat om cv-ketels van de typen Econpact, Ultima, Megadens en Megalux met een productiedatum vóór 2011. Heeft u ook een cv-ketel van dit type? Leest u dan verder.

Bewoners 't Kempke geïnformeerd over sloop woningen

De bewoners van ‘t Kempke zijn dinsdagavond in Het Bakkershuis bijgepraat over de sloop van hun woning. Renovatie van de 96 woningen is te kostbaar en levert niet het (energiezuinige) resultaat op waar woningen aan moeten voldoen in de nabije toekomst. Daarom worden de woningen vanaf 2021 gefaseerd gesloopt en bouwen we er ongeveer 40 sociale huurwoningen terug.

Het Nieuwe Zuiderspoor is al BENG

Het Nieuwe Zuiderspoor in Enschede wordt gasloos en energiezuinig. Dit fonkelnieuwe complex heeft 45 appartementen en 15 eengezinswoningen, bestemd voor sociale verhuur. Door de verschillende duurzaamheidsmaatregelen is het complex nu BENG (bijna-energieneutraal gebouw).

Woningen Vlasstraat en Hennepstraat op een bijzondere manier naar aardgasloos

In 2050 moeten alle woningen van het gas af. Dat is een grote opgave! Daarom hebben Woningcorporatie Domijn, het Lectoraat Sustainable Building Technology & Material (SBTM) van Hogeschool Saxion en Pioneering de handen ineen geslagen. Samen werken we aan duurzame én betaalbare oplossingen. Als pilot hebben we vier woningen aan de Vlasstraat en Hennepstaat in Enschede op een bijzondere manier geïsoleerd en verschillende soorten nieuwe warmtepompen toegepast, waarbij de leefwijze van bewoners het uitgangspunt is.