Huurcontract wijzigen

In de meeste gevallen kunt u via MijnDomijn zelf uw contract aanpassen. Heeft u geen MijnDomijn account? Neem dan telefonisch contact met ons op via 053 - 209 2 209 of kom langs bij één van onze kantoren.

Veel gevraagd over Huurcontract wijzigen

Hoe werkt woningruil?

Algemeen

Bij woningruil ruil je letterlijk van huurwoning met iemand anders. Soms is dit voor iemand dé oplossing. Heb jij iemand gevonden met wie je wil ruilen? Vraag ons dan eerst even of dat wel kan. Dat scheelt je misschien een hoop geregel. 

Alvast een aantal regels om rekening mee te houden:

  • jullie moeten elkaars huurwoning overnemen;
  • voordat je mag ruilen van woning moeten jullie minimaal één jaar op het adres wonen;
  • wij maken nieuwe contracten aan voor minimaal één jaar. Tussentijds verhuizen mag niet;
  • bij woningruil passen wij de huur van de woning aan. De huurprijs voor de nieuwe huurder kan dus anders zijn dan de huur die jij betaalt;
  • de regels van passend toewijzen gelden ook bij woningruil;
  • heeft Domijn besloten je woning (na huuropzegging) te willen verkopen, dan is woningruil helaas niet mogelijk.

Bij een woningruil vragen wij om de volgende gegevens van de nieuwe huurder die bij ons komt huren:

  • inkomensgegevens van de afgelopen 3 maanden (salarisstrook of uitkeringsspecificatie);
  • inkomensverklaring of definitieve aanslag inkomstenbelasting, zo recent mogelijk;
  • verhuurdersverklaring(en) van je huidige verhuurder.
  • Heb je een bewindvoerder? Dan vragen we ook om een bewijs waarin je bewindvoerder toestemming geeft voor de verhuizing.